tisdag 16 oktober 2012

Marklyftslunch

Idag blev det vad jag kallar för marklyftslunch, dvs. träning på lunchrasten. Ibland är det skönt att ha ett jobb där man kan flexa och bestämma sina egna tider och att träna på lunchen innebär massor med fördelar för mig. Dagens pass blev:

Marklyft: 125x5 och 112,5x5 - Inga som helst problem. Kändes löjligt lätt.

Militärpress: 57,5x5 och 52,5x5 - Pressarna på 57,5 kändes ganska sega. Kanske dags för en liten deload snart....
 
Knäböj: 67,5x5 och 62,5x5 - Inte så mycket att fundera över. Jag upplever nästan att min teknik blir bättre när jag får lite vikt på stången. Mindre tanke och mer verkstad helt enkelt.

Pullups: 1,2,2x5 - Med supinerat grepp. Jag tar det lite lugnt med pullupsen eftersom jag har en liten känning av vad jag tror är en lätt golfarmbåge.

Det är ju inte alltid man kan ta av 10% av vikten, så ibland blir det lite mer och ibland lite mindre som åker av inför andra setet. Oftast lite mindre, dock.

Imorgon hoppas jag på skönt väder, då ska The Beast fram och svingas....

Power to you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar