måndag 3 september 2012

Helgarbete

Eftersom jag har jobbat hela helgen har de tre sista passen i mitt ballistiska block skjutits några dagar framåt. Men imorgon är det dock dags för 13 set snatch och clean & press med dubbla 24-kilos.

Jag var nere på gymmet och lekte lite med skivstången. Efter lite uppvärmning med spridda reps på 60, 80 och 100 så blev det:

Knäböj: 2x1 på 130 och 3x3 på 110.
Marklyft: 3x3 på 110
Militärpress: 3x2 på 60 och 1x1 på 62,5
Snatch: 5/5x2 med 24
Swing: 2x10 med 24
Pullups. 

Passet kändes helt ok, även om jag hade träningsvärk i benen efter ett kortare gympass i fredags, som mest syftade till att få igång kroppen. Jag hade egentligen ingen tanke med att träna idag, var helt enkelt sugen och passade på under lunchrasten. Allt gick förhållandevis lätt även om jag kände mig lite begränsad i knäböjen pga. träningsvärken. Skönt var det i alla fall.

Är vädret hanterbart imorgon så tänker jag unna mig en liten löptur.

Nu är det dags för sängen.

Power to you!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar