måndag 27 augusti 2012

Många swingar blev det.

Jag har reviderat mitt (eller ja, Tommys) upplägg. Egentligen är det fel att säga revidera, det är väl snarare så att jag helt enkelt läste vad jag faktiskt skulle göra enligt programmet. Tanken var att öka på snatchar och Clean & Jerk, medan swingarna låg kvar på samma antal set. Tanken att dubbelkolla programmet slog mig när jag började räkna ut hur många swingar 15x15 faktiskt innebär. Som sedan skulle följas av ett gäng dubbelsnatchar och C&Js.

I lördags så blev det alltså först 1,25 km i mina VFF och sedan :

Swings 9x15, 24+24
Clean & Jerk 9x3, 24+24
Snatch 5/5/5/5x3 och 5/5x3, 24

I söndags ärade jag vilodagen, vilket var behövligt eftersom jag även jobbade natt i helgen.

I förmiddags blev det:

Snatch 7x3, 24+24, 5/5/5/5x1, 24
Clean & Jerk 9x3, 24+24
Swings 4x15, 24+24

Ett underbart sätt att starta dagen, luften var sval och skön, solen strålade och livet kändes fint i största allmänhet. Det var första gången någonsin jag gav mig på att dubbelsnatcha. Det kan kanske verka lite våghalsigt att börja med dubbal 24-kilos, men jag tänkte på vad vi lärde oss under RKCn och började med några swings, som sedan blev några highpulls som sedan blev snatchar. Inga problem alls och något jag gick och gladde mig åt hela dagen. Nu längtar jag till morgondagens pass.

Power to you!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar