måndag 25 mars 2013

Tjugoåttan PWND!!!

Jag gillar verkligen att träna enligt Enter the Kettlebell. Att varva cleans och pressar med pullups är mumma för hela kroppen, och tack vare uppdelningen i stegar och rungs blir progressionen väldigt påtaglig, allt enligt de principer som jag uppfattat som en del av kärnan i RKC/SF. Genomförandet av programmet blev dessutom ännu mänskligare när jag upptäckte att det fanns en lätt, en medium och en tung dag, något som lät mig ladda upp lite extra inför de tunga dagarna och se de övriga passen som rekreation (eller ja....ni fattar).

Igår eftermiddag kände jag att det var alldeles för skönt väder för att träna innomhus. Sagt och gjort drog jag på mig rejält med kläder och åkte iväg till en skola i närheten där jag vet att det är tillräckligt högt för att jag ska kunna fästa mina romerska ringar så att de hamnar i en bra höjd. Efter den första stegen så kändes det inte som att jag skulle ta mig igenom alla resterande stegar och rungs. Det var svårt att bli riktigt varm, att träna ute var kanske inte gårdagens smartaste beslut eftersom det var betydligt kallare än vad jag först upplevde det som, speciellt för fötterna eftersom jag inte hade några strumpor i mina FiveFingers. Helt plötsligt så hade jag avverkat fyra fulla stegar, och även det femte satt där det skulle. Jag var inte helt nöjd med mina pullups, hur jag än försökte så kändes det inte som att ringarna satt optimalt, men jag lät det bero eftersom det kändes helt ok och eftersom jag ändå upplever att fokus i första hand ligger på att klara av att cleana och pressa.

Gårdagens pass blev således:

Uppvärmning (swings + diverse)

Clean & Press + Pullups: 5x(1/1+2/2+3/3+4/4+5/5)

Totalt 75 repetitioner per sida.


Jag får se om jag ger mig på 32 kilo direkt eller om jag gör något annat först. Igår så kände jag att jag verkligen ville göra något annat, men idag känner jag mig riktigt taggad att ge mig på nästa vikt. Jag får se hur det blir, några dagars vila ska jag åtminstone unna mig nu.

Power to you!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar