lördag 9 mars 2013

Tredje veckan på Rite of Passage

Tredje veckan på Rite of Passage med 28 kg, och återigen så slås jag av hur det enkla är det som passar mig bäst. Jag började lite annorlunda än vad jag gjort tidigare. Istället för att arbeta mig upp till tre stegar med tre rungs så körde jag istället fem stegar med två rungs. Varje pass har jag sedan ökat en repetition i varje stege vilket inneburit en ökning med totalt fem repetitioner per pass. Jag vet egentligen inte varför jag valde detta upplägg, men det känns som att en repetition per stege är en volymmässigt bra ökning.

I fredags slutförde jag således fem stegar med fyra kompletta rungs och förvånansvärt nog är det jag upplever som värst varken pressarna eller pullupsen utan att händerna tar oväntat mycket stryk. Att köra ett snatchkomplex efteråt är i dagsläget inte att tänka på, mina händer måste härdas mer. Eftersom jag låtit kloten vila ett tag känns det inte som en helt dålig grej att istället ägna sig åt mängder med swingar, men samtidigt går det inte att komma ifrån att jag längtar tillbaka till att snatcha. Men allt har sin tid. I sedvanlig ordning har mitt intresse för handvård blossat upp i samma takt som jag tränat med kettlebellsen.

I vanlig ordning så ägnar jag de dagar då jag inte kör ETK-stegar åt thaiboxning, rörlighet och kroppsviktsövningar. Och swingar med min Beast när vädret tillåter. Inget direkt strukturerat utan mer vad jag känner för. Jag har även så sakteliga börjat springa, men eftersom jag springer i FiveFingers så är det verkligen skynda långsamt som gäller. Blir nån kilometer då och då, men mer för att vänja kroppen än för att bättra på flåset.

Power to you!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar