tisdag 21 augusti 2012

Dagens träning 120821

Andra dagen på det ballistiska blocket. Det känns att jag inte gett mina klot den kärlek de förtjänar på ett tag. Träningsvärken kom som ett brev på posten. Dagens pass blev:

En kilometers löpning i mina VFF. Eftersom jag inte sprungit på ett tag gäller det att börja långsamt, så efter en kilometers löpning så varvade jag ner med en kilometers promenad.

Därefter körde jag:

Swings: 5x15 24+24
Clean & Jerk: 5x3 24+24
Snatch 5x5 24

En minuts vila mellan svingarna och 30 sekunder mellan övriga övningar. Att jag valde en minuts vila mellan svingarna var helt enkelt för att jag ville fokusera på form och utförande, och då underlättar lite extra vila. Jag kan lova att min puls inte gick ner så mycket ändå. Jag får se hur jag kommer att öka på seten, enligt Tommys variant så ska man öka på med två set varje sammanhängande dag, och hittills har det funkat men eftersom jag hela tiden strävar efter ett korrekt utförande får jag se om det håller hela vägen. Annars ökar jag inte alls, eller bara ett set. Den som lever får se.

Power to you!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar